1. Õppekava nimetus: Personaalsed pädevused
2. Õppekavarühm: 0031 Isikuareng (ISCED – F 2013)
3. Eesmärk ja õpiväljundid
EESMÄRK: koolituse tulemusena on õppijal teadmised töö, õppimise ja pereelu ühitamiseks ning vastutamaks iseenda, oma kodu ja sotsiaalsete suhete eest.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse lõpuks õppija:
• omab finantskirjaoskuse algteadmisi:eelarve koostamine, selle analüüs jms;
• kasutab ergonoomilisi võtteid ja asendeid nii kodus kui tööl.
• omab elementaarseid tervise hoidmise ja ohutuse alaseid teadmisi;
• oskab vajalikul määral kasutada arvutit uuesti õpingute alustamiseks;
• tunneb oma tugevaid ja nõrku omadusi/oskusi, oskab neid esitleda tööandjale,
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
17–34 ja üle 55–aastased madala haridustasemega elanikud; mittetöötavad vähenenud töövõimega inimesed; madala haridustasemega väikelastevanemad.
Õppe alustamise eelnevad tingimused puuduvad.
5. Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
MAHT: 26 auditoorset tundi, millele lisandub 6 tundi iseseisvat tööd
ÕPPEKESKKOND: klassiruum, kus on arvutid, videoprojektor + ekraan ja tahvel markeritega.
Õppijate arv ühes grupis on maksimaalselt 8 inimest.
ÕPPEVAHENDID: paljundusmaterjalid, juhendaja slaidid, interneti videod.
6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid
ÕPPEPROTSESS: Auditoorne ja iseseisev töö, mis tuleb õppijal sooritada auditoorse õppe vahelisel ajal. Õpe toimub üks kord nädalas.
ÕPPE SISU:
• Finantskirjaoskuse algtõed. Pere-eelarve koostamine ja analüüs. Energiasäästmine
• Ergonoomika kodutöödes ja arvuti kasutamisel.
• Tervishoid: tervise säilitamine ja hoidmine. Ohutuse tagamine kodus ja tööl. Töötervishoid.
• Erinevad töötamise ja töölkäimise vormid. Erinevad võimalused, mis arendavad inimese sotsiaalset võimekust erinevates tingimustes toime tulla, nendega kohaneda.
• CV-de ja motivatsioonikirjade koostamine
• Uuestialustava õppija arvutikasutamise ABC: tekstitöötlus, materjalide otsimine inetrnetist, kopeeri-kleebi tööriist, manusega meilide saatmine.
• Elukestev õpe ja selle vormid. Erinevad õppimisvõimalused.
• Kuidas olla aktiivne kodanik igapäevaelus
ÕPPEMEETODID:
Auditoorne õpe 26 ak/h: loengute ja seminaride vormis, rollimängud, video vaatamine jm. Iseseisev töö 6 ak/h: koduste harjutuste tegemine nt CV koostamine, esmase pere-eelarve koostamine, lühikese referaadi koostamine.
ÕPPEMATERJALIDE LOEND: Matvere R. „CV meistriklass“ (2010), koolitaja slaidid
Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine vähemalt 75% auditoorsetes tundides. Lisaks tuleb sooritada lõputest positiivsele tulemusele, s.t. vastavalt hindamiskriteeriumitele.
Hindamismeetod ja hindamiskriteeriumid:
• Kirjalik test, mis hõlmab läbitud teemasid. Õppija vastab läbitud materjali põhjal koostatud testküsimustikule (min 30 küsimust) vähemalt 60%-le küsimusele õigesti.
• Vestlus koolituse raames läbitud teemadel.
7. Väljastatavad dokumendid
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test ja suuline vestlus – on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui 75 % auditoorsetest tundidest.
8. Koolitaja kvalifikatsioon
Andragoogi kutse ja/või praktiline täiskasvanute õpetamise kogemus. Praktilised erialased õpetamise kogemused käsitletavatel teemadel.
|