ÕPPEKAVA
Nutikool
Koolitus projektis „Arvuti-, keele ja suhtlemisoskuste koolitused
vabahariduslikes koolituskeskustes“ (AKS)
-
Õppekavarühm
Arvutikasutus
-
Õppekava koostamise alus
Puudub
-
Õppe kogumaht sh auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal (akadeemilistes tundides)
32 tundi auditoorset tööd, mis toimub praktilise tööna õppekeskkonnas. Iseseisev töö puudub.
-
Sihtgrupp
• põhi- või keskhariduseta
• erialase ettevalmistuseta või aegunud erialase ettevalmistusega
• 20–34- ja 55–64-aastased madala haridustasemega elanikud
• madala haridustasemega väikelastevanemad
• madala haridustasemega lihttöölised
• noored töövõimetuspensionärid (s.t mittetöötavad)
• madala haridustasemega 55–64-aastased majanduslikult mitteaktiivsed inimesed
• tööturul aktiivsed või tööturule naasta soovivad pensioniealised inimesed
-
Õppe alustamise tingimused
Arvutikasutamise oskus, nutiseadme (telefoni või tahvelarvutit) olemasolu ja sihtgruppi kuulumine.
-
Õppe eesmärk
Koolituse tulemusel oskavad õppijad kasutada oma nutiseadme erinevaid võimalusi nii töö- kui isiklikus elus.
-
Õpiväljundid
Edukas koolituse läbinu:
-
kasutab nutiseadme erinevaid funktsioone;
-
teab, kuidas leida vajaminevaid rakendusi ja kasutab neid igapäevaelus;
-
leiab infot erinevate õppimisvõimaluste kohta;
-
teab ja kasutab Mobiil-ID ja mobiilipanga võimalusi;
-
teab ja kasutab telefoniga pildistamise ja varundamise võimalusi.
-
Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu ja õppemeetodid
Õppe sisu |
Õppe ülesehitus ja maht |
Õppemeetodid |
Mis on nutiseade ja operatsioonisüsteem.
Milliseid erinevaid seadeid ja op.süsteeme on olemas.
Mis on interneti ja kes on IT teenuse pakkujad.
Mida tähendab interneti maht. nutiseadme seadistamine, aku ja laadimine.
E-posti aadressi loomine ja sidumine nutiseadmega. Kontaktide loomine. Helistamine ja sõnumite saatmine.
Kasulikud rakendused (kell, kalender jm). |
Praktiline töö õppekeskkonnas 4+4 h
|
Praktiline töö koolitaja juhendamisel |
E-posti kasutamine.
Mis on äpid ja milleks neid vaja on. Kasulikud igapäevaelu lihtsustavad äpid.
Nutiseadme turvalisus.
Tõrked. Kuidas küsida abi. |
Praktiline töö õppekeskkonnas 4+4 h
|
Praktiline töö koolitaja juhendamisel |
Kaardirakenduste kasutamine- kuidas liigelda linnas ja maal ja metsas.
Sotsiaalmeedia ja suhtlusvahendid.
Kuidas lugeda uudiseid ja kasutada Google otsingut.
Õppimisvõimaluste leidmine.
Pangateenuste kasutamine ja Mobiil-ID. |
Praktiline töö õppekeskkonnas 4+4 h
|
Praktiline töö koolitaja juhendamisel |
Nutiseadmega pildistamine. Pilveseaded ja varundamine.
Videokõned |
Praktiline töö õppekeskkonnas 4+4 h |
Praktiline töö koolitaja juhendamisel |
-
Õppematerjalide loend
Puuduvad.
-
Lõpetamise tingimused, hindamine ja väljastatav dokument
Lõpetamise tingimuseks on koolitusel osalemine vähemalt 75% ja osalemine hindamises.
Hindamismeetodid |
Hindamiskriteeriumid |
Demonstratsioon |
Kasutab nutiseadme erinevaid funktsioone vastavalt koolitaja juhistele. |
Demonstratsioon, suuline kirjeldus |
Laeb alla vähemalt 3 erinevat rakendust ja kirjeldab nende kasutamisvõimalusi igapäevaelus. |
Demonstratsioon |
Kasutab Mobiil-ID-d ja mobiilipanka. |
Demonstratsioon |
Kasutab oma nutiseadet pildistamiseks, varundab fotod ja edastab foto kasutades e-posti. |
Õpiväljundid omandanud ja hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Kui õppija ei osalenud hindamises või kui õppija ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid, väljastatakse tõend.
-
Õppekeskkonna kirjeldus
Täiskasvanute õppeks sobivalt kujundatud õpperuumid, kus on olemas kohane mööbel (toolid-lauad), õppetööks vajalikud tehnilised vahendid (arvuti, projektor), paber- vm tahvel ja muud vajalikud abivahendid vms.
Õppijad kasutavad isiklikku nutiseadet.
-
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni, õpi- või/ja töökogemuse kirjeldus
Koolitajatel on täiskasvanutele suunatud arvutikoolituste läbiviimise kogemus vähemalt 5 aastat, soovitavalt infotehnoloogiaalane kõrgharidus ja soovitavalt täiskasvanute koolitaja kutse olemasolu.
|
|